שילוב מצוין הוא פירות ושומן

Posted on 15/09/2014 by admin

שילוב מצוין הוא פירות ושומן

פעמים רבות אנו משתוקקים למתוק ולא מצליחים לוותר עליו, אפילו מגיעים למצב שבו אנו קורבנות של תנודות צניחת רמות הסוכר.

אחרי הצניחה שוב יגיע הצורך במתוק או בקפה.

למה זה קורה לנו?

ממתיקים, פירות ומזונות אחרים העשירים בפחמימות, מתפרקים לגלוקוז הנספג במעישלנו ומשם הוא עובר לזרם הדם.

הלבלב מייצר מייד אינסולין בהתאם לכמות הסוכר שהוא זקוק לו בכדי להכניס את הגלוקוז מהדם אל התאים.

את הפחמימות אנו מבדילים זה מזה בהשפעתם על רמות הגלוקוזוה אינסולין בדם לאחר אכילתם,

תהליך הנקרא: מדד גליקמי (קיים מדד גליקמי נמוך \ בינוני \ גבוה).

הסבר קצר:

מדד גליקמי נמוך – פירושו שחרור איטי והדרגתי של סוכר  לזרם הדם.
מדד גליקמי גבוה – גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם ומשם תבוא רק הנפילה!
כמובן שאופן השחרור האיטי או המהיר לפי מדד גליקמי, יקבע גם את אופן יצירת האינסולין.

האינסולין שואף להחזיר את הגלוקוז שבדם לרמה הנורמלית ולכן ריבוי מזונות עם מדד גלקימי גבוה (ולא רק ממתקים) יגרמו ליצירה מוגברת של אינסולין.

 

יצירה מוגברת של אינסולין עלולה לגרום לתסמינים הבאים:

  • עמידות לאינסולין – במקום שהגלוקוז העודף יהפוך לגליקוגן, הוא הופך לשומן.
  • רמה גבוהה של אינסולין בדם הגורמת לירידה בהורמון הלפטין (הורמון השובע).
  • עייפות שנגרמת מהירידות החדות ברמות הסוכר.

 

אז מה עושים? איך בכל זאת שומרים ונהנים?

מאחר ואופן הפירוק והספיגה של החלבון והשומן איטי יותר וסיבים תזונתיים לא נספגים כלל, נוכל להוריד את המדד הגליקמי של הפרי,

ליצור שילובים המאפשרים טעימה מתוקה ולהישאר בריאים.

כיצד נעשה זאת?

  • נאכל יוגורט עם פרי
  • נאכל פרי בתוספת אגוזים ושקדים
  • נאכל קוואקר עם פרי

המלצתי: לצרוך 1-2 מנות פרי ביום!

 

לתיאום פגישה ב- JOY NUTRITION התקשרו לטלפון 1-700-70-80-10